Templštejn 8.5.2002

na kole pralesem

Trasa okolo Medláneckého letiště, kolem obory s divočáky v Jundrově a následně směrem jihozápadním přes Střelice a Radostice (prima bufet na koupališti) se zastávkou pod Ivančickým viaduktem do Ivančic a dál podél břehů Jihlavy až k rekreačnímu středisku pod Templštejnem je pro cyklisty naprosto ideální.

viadukt

Ivančický viadukt

Penzion kousek za viaduktem

pension pro pohozené pány

Ale kdo chce vidět zříceniny hradu Templštejn, musí kolo vzít na rameno a vydat se vzhůru. Objekt je volně přístupný a zříceniny hradu jsou mohutné, ale bohužel je celý areál hradu značně zarostlý náletovými dřevinami, což silně stěžuje orientaci a pohyb v areálu. Hrad stojí na strmém ostrohu nad řekou Jihlavou a zanikl někdy v první polovině 16. století požárem.

Templštejn Templštejn Templštejn

Templštejn

Po prozkoumání ruiny jsme se vydali dále po červené opět dolů k řece (naštěstí mírným sjezdem po uzounké stezce v příkrém srázu) a skončili u brodu. Paráda! Ještěže voda nebyla až tak ledová a dosahovala jen po kolena.

brodění přes Jihlavu brodění přes Jihlavu

brodění přes Jihlavu

Ale brod nebylo to nejhorší co nás ten den čekalo. Pokračování stezky za vodou bylo jako zlý sen. Bahno, kořeny, kameny, malé stromy křížem přes cestu, velké stromy křížem přes cestu... A nakonec rovnou vzhůru mezi skály... Terén drsný i pro pěšáky a my táhli kola střídavě před sebou, pod sebou, nad sebou, za sebou... Na nádraží do Ivančic jsme dorazili úplně odepsaní a proti větru. Poznámka při prodeji jízdenek, že nám ta kola možná nevezmou, nás dorazila. Ale naštěstí s koly nakonec nebyl problém.